W wielkiej bitwie stoczonej przez wojska króla Eryka i króla Roderyka wzięło udział 3000 rycerzy. Straty po obu stronach były ogromne. Król Eryk stracił 30% swoich wojsk a król Roderyk 60%. Ogółem Zginęło 40% rycerzy. Z jakimi siłami rozpoczął bitwe król Eryk a z jakimi król Roderyk ???

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T19:23:52+01:00
Robiłam to na lekcji :P
x-król Eryk
y-król Roderyk

x+y=3000
70%x+40%y=60%*3000

x+y=3000 / *(-0,7)
0,7x+0,4y=0,6*3000=1800

-0,7x-0,7y=-2100
0,7x+0,4y=1800
+--------------------
0,3y=300 / :(-0,3)
y=1000

x=3000-1000
x=2000
y=1000

odp.król Eryk rozpoczął bitwę z 2000 rycerzami a król Roderyk z 1000 rycerzy
liczę na naj
2010-02-14T19:31:49+01:00
X - liczba rycerzy króla Eryka
y - liczba rycerzy króla Roderyka
0,3x - liczba rycerzy króla Eryka po bitwie
0,6y - liczba rycerzy króla Roderyka po bitwie

x + y = 3000
0,3x + 0,6y = 0,4 razy 3000

x + y = 3000
0,3x + 0,6y = 1200 / razy 10

x + y = 3000
3x + 6y = 12000 / : 3

x + y = 3000 / : (-1)
x + 2y = 4000

-x - y = - 3000
x + 2y = 4000
+ ___________
y = 1000

x + y = 3000
x + 1000 = 3000
x = 2000


Robiłam na lekcji ;).