Odpowiedzi

  • Slip
  • Początkujący
2010-02-14T17:35:46+01:00
A - 3x
b - 4x

z tw. pitagorasa:
a*a + b*b= d*d
2500 = a*a + b*b
2500 = (3x) do drugiej + (4x) do drugiej
2500 = 25 * x do drugiej I pierwiastkujemy
50 = 5x I :5
x = 10
a= 3x = 30m
b=4x=40m

P= 40m * 30m
P= 1200 m

obw= 2* 30m + 2* 40m
obw= 60m + 80m
Obw=140 m

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T17:37:26+01:00
Wymiary boiska :3s X4s

tw. pitagorasa : 3s kwadrat + 4s kwadrat = 50 kwadrat
9skwadrat +16s kwadrat =2500kwadrat
25 s kwadrat = 2500kwadrat
s do kwadratu= 2500/25 /√
s=10
wymiaty rzeczywiste boiska: 3*10m=30m X 4*10m=40m

P= 30m*40m=1200m
Obw=2*30m+2*40m=140m

Odpowiedz: P=1200m , a Obw=140m