1. Za pomalowanie pokoju o długości 6,4m szerokości 5m i wysokości 3,2m pani Kowalska zapłaciła 152zł. Ile kosztuje pomalowanie 1m², nie odliczamy okien i drzwi.
a) ile trzeba zapłacić za lakier do dwukrotnego pomalowania podłogi tego pokoju jeżeli 1 litr lakieru kosztuje 1320gr i wystarcza na jednokrotne pomalowanie 9m² powierzchni.
2. Suma cyfr pewnej liczby dwucyfrowej wynosi 10. Znajdź te liczbę, jeśli po przestawieniu jej cyfr otrzymamy liczbę o 2 mniejszą od trzykrotności początkowej.
Prosiłabym, że jeśli ktoś to rozwiąże to niech mi napisze wszystkie działania :)
Pozdrawiam :*

2

Odpowiedzi

2010-02-14T17:44:17+01:00
1. 6,4m-a
5m-b
3,2m-h
2*(a*h)+2*(b*h)
2*(6,4m*3,2m)+2*(5m*3,2m)=2*20,48m²+2*16m²=40,96m²+32m²=72,96m²->liczba m²
152zł/72,96≈2,08zł--->cena za 1m²

a)1320gr=13,20zł
a*b=5m*6,4m=32m²
32m²/9m²=3,6
3,6*2=7,2
7,2≈8
7,2*13,20zł=95,04zł-->jeśli liczymy dokładnie tyle litrów
8*13,20zł=105,60zł-->jeżeli w butelkach litrowych.
2.tego nie umiem


Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T18:01:08+01:00
1. Za pomalowanie pokoju o długości 6,4m szerokości 5m i wysokości 3,2m pani Kowalska zapłaciła 152zł. Ile kosztuje pomalowanie 1m², nie odliczamy okien i drzwi.

a = 6,4 m - długość pokoju
b = 5 m - szerokość pokoju
h = 3,2 m - wisokość pokoju

1. Obliczam powierzchnię wszystkich ścian w pokoju
P = 2*a*h + 2*b*h
P = 2*6,4 m*3,2m + 2*5m*3,2 m
P = 40,96m² + 32 m²
P = 72,96 m²

2. Obliczam koszt pomalowania 1 m² pooju
za 72,96 m² zapłaciła 152 zł
za 1 m² zapłaciła x zł
x = (1m²* 152 zł ) : 72,96 zł
x = 2,08 zł/1 m²

Odp. Pomalowanie 1m² kosztuje 2,08 zł

a) ile trzeba zapłacić za lakier do dwukrotnego pomalowania podłogi tego pokoju jeżeli 1 litr lakieru kosztuje 1320gr i wystarcza na jednokrotne pomalowanie 9m² powierzchni.

1. Obliczam powierzchnie podłogi
a= 6,4 m
b = 5 m

P = a*b
P = 6,4m*5m
P = 32 m²

2. Obliczam ile potrzeba lakieru na dwukrotne pomalowanie podłogi gdy 1l wystarcza na pomalowanie 9 m²
x = 2*P : 9 m²/1l
x = 2*32 m² : 9 m²/1l
x = 64m² : 9 m²/1l
x = 64/9l
x = 7,1 l

3. Obliczam koszt lakieru
1l kosztuje 1320 gr = 13,20 zł

K = 64/9l *13,20 zł/1l = 93,87 zł
K = 93,87 zł

Odp. Za lakier do pomalowania dwukrotnego podłgi trzeba zapłacić 93,87 zł

2. Suma cyfr pewnej liczby dwucyfrowej wynosi 10. Znajdź te liczbę, jeśli po przestawieniu jej cyfr otrzymamy liczbę o 2 mniejszą od trzykrotności początkowej.
Prosiłabym, że jeśli ktoś to rozwiąże to niech mi napisze wszystkie działania :)

x - liczba dziesiątek
y - liczba jedności
10x + y - pewna liczb adwucyfrowa
x + y = 10
10y +x = 3 (10x +y) -2

x = 10 -y
10y +x = 30x + 3y -2

x = 10 -y
10y -3y +x -30x = -2

x = 10 -y
7y -29x = -2

x = 10 -y
7y -29*(10 -y) = -2

x = 10 -y
7y - 290 + 29y = -2

x = 10 -y
36y = -2 + 290

x = 10 -y
36y = 288

x = 10 -y
y = 288 : 36= 8

x = 10 -8 =2
y = 8

x = 2
y = 8

10x +y - szukana liczba
10*2 + 8 = 28 - szukana liczba

Odp. Szukana liczba jest 28