Odpowiedzi

2010-02-14T17:34:57+01:00
Wirus to materiał genetyczny opakowany w białko. Nie jest ożywiony, bo nie ma budowy komórkowej. A w komórkach zachodzą funkcje życiowe, a jak nie ma funkcji życiowych, to nie może być żywe :)

Mam nadzieję że pomogłam, pozdrawiam :>
2010-02-14T17:36:23+01:00
^nie mają budowy komórkowej, są tylko kompleksami białkowo-nukleinowymi
^nie przeprowadzają własnego metabolizmu
^są obigatoryjnymi pasożytami (poza komórką gospodarza nie wykazują żadnych funkcji życiowych)
^potrafią się samoorganizować
^namnażają się, a nie rozmnażają
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-14T17:37:03+01:00
Wirusy są organizmami na pograniczu materii ożywionej i nieożywionej. A Ich pochodzenie jest niejasne. Wirus jest materiaemł genetycznym opakowanym w białko. Nie jest ożywiony, bo nie ma budowy komórkowe