Jaką treść fizyczną zawiera popularne przysłowie kujmy żelazo póki gorące?
Nazwij zjawisko, powodujące zmianę stanu skupienia substancji:
a) podczas suszenia bielizny latem,
b) podczas suszenia bielizny zimą (przy ujemnej temperaturze powietrza),
c) gdy mokra ulica wysycha na skutek działania promieni słonecznych,
d) gdy zapalimy świecę
Umyte włosy same wysychają po pewnym czasie. W jakim celu do suszenia włosów używamy elektrycznej suszarki?
Z jakim zjawiskiem fizycznym mamy do czynienia podczas osadzenia się rosy na trawie w chłodny poranek?
Wyjaśnij, dlaczego podczas dużych mrozów szyby tramwajów i autobusów zamarzają (pojawiają się na nich lodowe kwiaty) wtedy, gdy pojazdy są pełne pasażerów, a nie zamarzają, kiedy pojazdy są puste.
Oczekuję odpowiedzi :)

2

Odpowiedzi

2010-02-14T17:45:09+01:00
A) parowanie
b)sublimacja
c) parowanie
d)topnienie
e)topnienie

(Włsoyy) Aby woda zawarta w mokrych włosach szybciej wyparowała.

(Rosa) Skraplanie Nocą nagrzana trawa ma większą temp. niż temp. powietrza, a w powitrzu zaabsorbowana jest częś wilgoci. Na skutek oziębienia woda wytrąca się z powietrza w postac krpelek rosy.

Tawae i autobusy) Przy oddychaniu wytwarzana jest para wodna która odcazas dodATNIEJ TEMP. SKRAPLA SIĘ na szybach. Gdy na szybach jest temp. poniżej 0stC para od razu zamarza tworząc te właśnie kwiATY.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T17:47:24+01:00
No na przykład jeśli popełniliśmy błąd trzeba go szybko naprawić bo będzie coraz gorzej

żelazo łatwiej poddaj e się obróbce jak jest gorące

1)parowanie
2)sublimacja
3)parowanie
4)spalanie
5)topnienie

myte włosy "same" wysychają po pewnym czasie.W jakim celu do suszenia włosów używamy elektrycznej suszarki?
W celu przyspieszenia suszenia. Na polepszenie wymiany ciepła, które powoduje odparowanie wody wpływa:
- różnica temperatur;
- ruch powietrza;
- powierzchnia parowania;
- kolor powierzchni;
Suszenie suszarką spełnia pierwsze trzy warunki.
wyjaśnione powyżej

Chodzi o skraplanie. Nocą nagrzana trawa, liście mają wyższą temperaturę niż temperatura powietrza- a w powietrzu jest zaabsorbowana część wilgoci. Na skutek oziębienia woda wytrąca się z powietrza w postaci kropelek rosy.

Ponieważ wydychający powietrze pasażerowie ogrzewają je. W wyniku różnicy temp. panującej na zewnątrz, a w środku szyby zaczynają parować.

Mam nadzieję że pomogłam licze na naj... :)
4 3 4