Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T17:40:52+01:00
Najpierw rysujesz kąt prosty.
Jedno ramie tego kąta przedłużasz żeby miało 6 ½ cm a drugie tak żeby miało 3 cm .
Łączysz to tak żeby wyszedł trójkąt ;)
Wzór na pole to ½ × a × h .
A to jeden bok a h to wysokość opuszczona na ten bok .
W przypadku tego trójkąta tam gdzie masz a trzeba wpisać długość jednej przyprostokątnej a tam gdzie h - drugą przyprostokątną .
Będzie to wyglądać tak :
P = ½ × 6½ × 3
P = 6½ × 1½ = 9¾ cm² ; ))
17 3 17
2010-02-14T17:41:44+01:00
Rysuj od ekierki pierw 3 cm a później pod kontem prostym 6,5cm a następnie przeprowadź linie łączącą końce prostych.
Pt=(a*h)/2
Pt=(3*6.5)/2
pt=19.5/2
pt=9.75 albo jak ktoś woli 9i3/4.
8 4 8
2010-02-14T17:47:27+01:00
RYSUNEK:
Najłatwiej będzie Ci tak :
Przyprostokątne - to 2 boki przy kącie prostym (90 stopni)

Narysuj sobie jedną kreskę o długości (3cm) takiej jak masz podaną
Teraz dorysuj drugą przyprostokątną o długości (6,5cm) pod kątem prostym (90 stopni) do przyprostokątnej o długości (3cm)
Masz już 2 boki to teraz bok którego nie masz podanego
Musisz połączyć dwa końce przyprostokątnych

POLE:
wzór
P=(a*h):2

a=podstawa
h=wysokość
P= a razy h podzielić to wszystko na 2
Teraz musisz podstawić liczby zamiast literek
OBLICZENIA:
P=(a*h):2
P=(3*6.5):2
P=19.5cm:2=9.75cm²


20 4 20