Zad 12.uzasadnij że podane liczby są liczbami wymiernymi -przedstaw je w postaci ilorazu liczb całkowitych
-6,7=
3=
2,28=
2 i jedna druga=
1=
-1,5=
0=
zad.13.
wpisz tka lub nie
-2dodatnia. ujemna niedodatnia całkowita , naturalna wymierna
to samo do pozostałych przykładów prosze napisać np.-3 ujemna itd
2 i jedna druga. 0 -3 i trzy czwarte, 75, -5,6
zad,14
podaj po cztery przykłady liczb
a)całkowitych które nie są naturalne
b) wymiernych które nie są całkowite
c)wymiernych które nie są dodatnie
zad,16
uzupełnij liczbami przeciwnymi
4
-4
2 i jedna druga
-2i trzy czwarte
x
-a
liczby
-5,6
-88
jeśli ktoś ma ćwiczenia do matematyki 6 klasa
to strona 64 zadania podane wyżej

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T17:57:25+01:00
Zad.12]
-6,7=-6⁷/₁₀=-⁶⁷/₁₀
3=⁶/₂
2,28=2²⁸/₁₀₀=²²⁸/₁₀₀
2½=⁵/₂
1=⁵/₅
-1,5=-1½=-³/₂
0=⁰/₂

wszystkie liczby są wymierne bo można je przedstawić w postaci ilorazu liczb całkowitych, co ci udowodniłam
zad.13
-2=ujemna,niedodatnia całkowita,wymierna
2½=dodatnia,wymierna
0=(niektórzy matematycy uważają,że 0 jest liczbą dodatnią, więc ciężko przewidzieć, czy ci napisać,że 0 to dodatnia, czy nie pisać)
0=naturalna wymierna
-3¾=ujemna,
75=dodatnia,naturalna wymierna
-5,6=ujemna,wymierna
zad.14
a]-5,-7,-8,-10
b]¼,½,¾,⅞
c]-2,-3,-5,-10
zad.16]
4→-4
-4→4
2½→-2½
-2¾→2¾
x→-x
-a→a
-5,6→5,6
-88→88
115 4 115
2010-02-14T18:40:45+01:00
Liczby wymierne to liczby, które można zapisać w postaci ułamka
-6,7=-6i 7/10
3=3/10
2,28=2i 28/100
2 i 1/2=5/2
1=1/1
-1,5=-1i 5/10
0=0/1

-2-ujemna, niedodatnia całkowita
2 i 1/2-wymierna
0-naturalna wymierna
-3 i 3/4 ujemna, wymierna
75-naturalna,calkowita
-5 ujemna, calkowita, wymierna
6-naturalna,całkowita, wymierna

całkowite nienaturalne 0 i wszystkie liczby ujemne które nie są ułamkami przykłady: -32 -3
wymierne niecałkowite Każda wymierna która nie jest liczbą całkowitą (ma ułamek) przykłady: -2,65, 435,1
wymierne niedodatnie to kazdy ułamek z minusem np -½

4 =-4
-4 =4
2 i jedna druga =-2½
-2i trzy czwarte =2 ¾
x=-x
-a=a
liczby
-5,6=5,6
-88=88

72 4 72