1. _/ - pierwiastek . :D
Romb ma bok długości 8 i jedną z przekątnych długości 2_/3 . Oblicz pole i obwód rombu.

2. Pole rombu wynosi 16 cm [ kwadratowych ] jedna przekątna jest dwa razy dłuższa od podstawy . Oblicz długośc przekątnych oraz boku tego rombu .

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-14T18:56:35+01:00
1
Obw=4*a
Obw=4*8=32cm
Przekątna dzieli romb na 2 trójkąty równoboczne,wzór na wysokość trójkąta równobocznego h=(a*√3)/2
h jest drugą przekątną.
h=(8√3)/2
h=4√3
d=2√3
P=(h*d)/2
P=(4√3*2√3)/2
P=24/2
P=12cm²
2
P=16cm²
d1,d2,h=?
P=(d1*d2)/2
8=d1*2a
brakuje mi kąta do bliczenia!!!!
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T19:49:06+01:00
Witam!
1. Romb jest czworokątem, którego boki są równej długośc to znaczy, że obwód jest równy 8*4=32 cm

Co do pola robię rysunek:
http://img1.vpx.pl/up/20100214/beztytulu18.jpg

Przekątne w rombie przecinają się pod kątem prostym, a poza tym dzielą obie przekątne na pół.

Z tw. Pitagorasa obliczam połowę drugiej przekątnej:
x^2+3=64
x=√61 cm

Czyli cała druga przekątna ma długość 2√61 cm

Pole rombu obliczymy mnożąc obie przekątne i dzieląc je na 2:
P=2√3*2√61/2=√183 cm

2. Skoro pole wynosi 16 cm^ więc bok tego rombu ma 4 cm.
Rysunek: http://img1.vpx.pl/up/20100214/beztytulu125.jpg

Z rysunku wynika, że x=0 czyli wg mnie taki romb nie istnieje.

Pozdrawiam!