Help .!
Tom zadanie mam na jutro :

podaj w podanych pierwiastkach :

-liczba elektronów oddanych
-elektronów pobranych
-symbol jonu

pierwiastki:
-S
-Mg
-Cl
-Al

Proszę o szybkie rozwiązanie i gdyby była możliwość wytłumaczenie tego zadania ! ! !

2

Odpowiedzi

2010-02-14T18:08:14+01:00

-S
-liczba elektronów oddanych 0
-elektronów pobranych 2
-symbol jonu S2-

-Mg
-liczba elektronów oddanych 2
-elektronów pobranych 0
-symbol jonu Mg 2+

-Cl
-liczba elektronów oddanych 0
-elektronów pobranych 1
-symbol jonu cl-

-Al
-liczba elektronów oddanych 3
-elektronów pobranych0
-symbol jonu al3+
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T18:11:09+01:00
Pierwiastki:
S + 2e = S²⁻
Mg - 2e =Mg ²⁺
Cl +1 e = Cl⁻
Al -3e = Al³⁺

Aniony powstają w wyniku przyłączania elektronów, kationy oddają elektrony. Pierwiastki muszą uzyskać konfigurację najbliższego gazu szlachetnego np chlor uzyskuje konfigurację argonu, chlor ma 17 elektronów, argon 18 więc musi pobrac jeden elektron od argonu
1 5 1