Na przedstawienia przyszło d dorosłych i m dzieci, razem 123 osoby. Kiedy przed końcem przedstawienia wyszedł jeden tata z dwójką 4-letnich synów, okazało się ,że dzieci jest trzy razy więcej niż dorosłych. Zapisz odpowiedni układ równań i oblicz, ilu dorosłych i ile dzieci przyszło do teatru.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T18:17:46+01:00
Na początku
d+ 1- ilość dorosłych na przectawieniu |30+1=31
m+2 - ilość dzieci na przectawieniu | 90+2= 92
Pod koniec
d- ilośc dorosłych na przectawieniu | 30
m- ilośc dzieci na przectawieniu | 90

{ d+m + 3= 123
{ m= 3d

{d+m=123-3
{m=3d

{d+ 3d=120
{m=3d

{4d=120/4
{m=3d

{d= 30
{ m= 3* 30

{d=30
{m=90

Poproszę o naj :)
1 5 1
2010-02-14T18:33:55+01:00
D+m+3=123 sory ale już musze wyłączyć kompa