1. W drukarni za wydrukowanie 1000 książek trzeba zapłacić 5000 zł. , ale za wydrukowanie każdej następnej książki płaci się już tylko 4 zł. Ile książek możemy wydrukować za 10000 zł. ?

2. Kot przesypia średnio 25/48 doby, a pies 7/16 doby . O ile godzin dłużej od psa śpi kot w ciągu tygodnia?

proszę o pomoc, daję naj.

2

Odpowiedzi

2010-02-14T18:15:52+01:00
Zad 1
5000/4=1250
1250+1000=2250 książek
zad 2
kot 25/48=12,5/24 czyli 12,5 h
pies 7/16=10,5/24 czyli 10,5 h

12,5x7=87,5 h
10,5x7=73,5 h
87,5-73,5=14 h-wynik
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T18:23:08+01:00
1.
*wydrukowanie 1000 ksiazek - 5000zl
*za wydrukowanie kazdej nastepnej-4zl
*ile ksiazek wydrukujemy za 1000zl?

10000zl-5000zl=5000zl
5000zl÷4zl=1250 ksiazek
1000+1250=2250ksiazek

Odp.: Za 10000zł wydrukujemy 2250 ksiazek.

2.
*kot spi 25/48 doby
*pies spi 7/16 doby
*1 doba=24 godziny

25/48 × 24godz.=25÷2 godz.= 12,5 godz. -kot w ciagu doby
7/16 ×24godz.=21÷2godz.= 10,5 godz. =pies w ciagu doby
12,5 godz.×7=87,5 godz.-kot w ciagu tygodnia
10,5 godz. ×4=73,5 godz.-pies w ciagu tygodnia

87,5-73,5=14godz.

Odp.: Kot w ciagu tygodnia spi o 14 godz. dluzej.

Prosze i pozdrawiam :]

1 5 1