Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T18:18:15+01:00
A=10
z twierdzenia Pitagorasa
b-krótszy bok
6²+b²=10²
36+b²=100
b²=64
b=8

Obw= 2a+2b= 2*10+2*8=36
2010-02-14T18:21:35+01:00
WitamxD
Rozwiazanie jest proste
Przekatna dzieli Równoległobok na 2 trójkaty Prostokątne
z twierdzenie pitagorasa a²+b²=c²
czyli a mamy a i c czyli c²-a²=b²
b=krótszy bok
czyli 100-36=b²
64=b²
b=√64
b=8
wiec obwód bedzie 10+10+8*2 bo mamy 2 boki krótsze i 2 boki dłógie
wynik bedzie 20+16=36cm
Pozdrawiam