Odszukaj przydawki w zdaniach wierszyków i nazwij część mowy, którą każda przydawka jest wyrażona.

Zachodzi słoneczko
Za las kalinowy.
Zimna rosa pada
Na sadek wiśniowy.

Liść łopianu i źdźbła trawy
zapraszały do zabawy:
" Czy słyszycie? Gra muzyka!
Zatańczymy w takt wietrzyka! "

Ten mój konik z kasztana
bryka sobie od rana.
Ma kopytka z żołędzi
I wesoło w świat pędzi.

Taka sobie muzyczka,
taka sobie muzyka,
na zielonych patyczkach
i na srebrnych kluczykach,
i na strunach, na smykach,
i na skrzypcach, na smyczkach...
Taka sobie muzyka,
taka sobie muzyczka.

2

Odpowiedzi

2010-02-14T18:20:01+01:00
Kalinowy-przymiotnik
zimna-przymiotnik
wiśniowy-przymiotnik
łopianu-rzeczownik
trawy-rzeczownik
wietrzyka-rzeczownik
mój-przymiotnik
zielonych-przymiotnik
srebrnych-przymiotnik
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T18:26:17+01:00
Kalinowy to jest przymiotnik
zimna to jest przymiotnik
wiśniowy to jest przymiotnik
łopianu to jest rzeczownik
trawy to jest rzeczownik
wietrzyk to jest rzeczownik
mój to jest przymiotnik
zielonych to jest przymiotnik
srebrnych to jest przymiotnik
5 5 5