Korzystając ze wzorów skróconego mnożenia rozwiąż poniższe równania i nierównośći . Zbiór rozwiązan nierownosci zaznacz na osi liczbowej .

a)(2-x)+(2+x)≤ 2(1-x)
b) 1 ¹/₂ - 3(x +1) +x > (x + 3 ) + 7,5
c) 2(x - 1 ) - 45 = 3(x-2)-(x+2) - ( 3 - x )
d) (x-3)⁴/2 + x = 3(x-4)/2 + ¹/₃
e) 3(x-1) - 2x - 5(x - 2)
f) 4x - 1 /3 - 2(x+2) /3 = ¹/₃

Kto pierwszy ten lepszy . Prosze o szybka odpowiedz zadanie jest na jutro .MOZE BYC CHOCIAZ POLOWA !!!!!!!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T18:31:38+01:00
A)(2-x)+(2+x)≤ 2(1-x)
2 - x + 2+x ≤ 2 - 2x
0 ≤ 2 - 2x
2x ≤ 2 /:2
x ≤ 1
b) 1 ¹/₂ - 3(x +1) +x > (x + 3 ) + 7,5
1 ¹/₂- 3x -3 +x > x+3 + 7,5
-3x >9 / /:-3
x = -3
c) 2(x - 1 ) - 45 = 3(x-2)-(x+2) - ( 3 - x )
2x -2 - 45 = 3x -6 -x-2 -3+x
-x = 34 /: -1
x = 34
d) (x-3)⁴/2 + x = 3(x-4)/2 +¹/₃
x⁴ - 6x + 81 /2 + x = 3x -12 /2 + ¹/₃ /x2
x⁴-6x +81 + 2x = 3x-12 + 2/3
-x +x ⁴= 93 i 2/3
e) 3(x-1) - 2x = 5(x - 2)
3x - 3 -2x = 5x -12
-4x = -9 / :-4
x = 9/4
f) 4x - 1 /3 - 2(x+2) /3 = ¹/₃
4x - 1/3 - 4x -4 /3 = 1/3 x3
4x -1 - 4x - 4 = 1
0 =-4
2 1 2
2010-02-14T18:32:45+01:00
A) 2-x+2+x< 2-2x
-x+x+2x<2-2-2
2x<-2 / : 2
x<-1

c)2x-2-45=3x-6-x-2-3+x
2x-3x+x-x=-6-2-3+2+45
-x=36 / : (-1)
x=-36

e)3x-3-2x-5x+10
-6x+7

Myślę że pomogłam. Niestety reszty nie umiem ;/
2 1 2
2010-02-14T21:11:27+01:00
A) (2-x)+(2+x)≤ 2(1-x)
2-x+2+x≤2-2x
4≤2-2x
2≤-2x |:-2
1≥x
x≤1

b) 1,5-3(x+1)+x>(x+3)+7,5
1,5-3x-3+x>x+3+7,5
-1,5-2x>x+10,5
-2x-x>10,5-(-1,5)
-3x>10,5+1,5
-3x>12 |:-3
x>-4

c) 2(x-1)-45=3(x-2)-(x+2)-(3-x)
2x-2-45=3x-6-x-2-3+x
2x-47=3x-11
2x-3x=-11+47
-x=36 |:(-1)
x=-36

e) 3(x-1)-2x=5(x-2)
3x-3-2x=5x-10
x-3=5x-10
-3+10=5x-x
4x=7 |:4
x=7/4
x=2,25

f) 4x-1/3-2(x+2)/3=¹/₃
4x-1/3-(2x+4)/3=1/3
4x-(2/3x+1i1/3)=1/3+1/3
4x-2/3x-1i1/3=2/3
3i1/3x=2 |:3i1/3
x=2:10/3
x=0,6