Prosze o pomoc !!! Zadanie na jutro !!!

Z pracy klasowej z matematyki ²/₉ z ogólnej liczby uczniów , otrzymało oceny dobre i bardzo dobre , a 75% pozostałej liczby uczniówoceny dostateczne i dopuszczające.Ocen niedostatecznych nie było . Ilu było uczniów w klasie , jeśli wiadomo że ocen dostatecznych i dopuszczających było o 13 więcej niż ocen dobrych ibardzo dobrych ? Ilu uczniów otrzymało ocenę celującą ?

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-14T18:21:06+01:00
Niech x oznacza liczbę uczniów.
(2/9)x -otrzymało ocenę bdb
75%(x-(2/9)x) - otrzymało ocenę db

(2/9)x+13=75%(x-(2/9)x)


Rozwiązanie:
(2/9)x+13=(3/4)((7/9)x)
(2/9)x+13=(21/36)x
((8-21)/36)x=-13
(-13/36)x=-13 /*(-36)
13x=468
x=36

Odp: W klasie było 36 uczniów.
2010-02-14T18:33:26+01:00
X-liczba uczniów.
0,75(x-(2/9)x) - otrzymało ocenę db
(2/9)x -otrzymało ocenę bdb

(2/9)x+13=0,75(x-(2/9)x)


Obliczenia:
(2/9)x+13=(3/4)((7/9)x)
(2/9)x+13=(21/36)x
((8-21)/36)x=-13
(-13/36)x=-13 /*(-36)
13x=468/:13
x=36

W klasie było 36 uczniów.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T18:41:24+01:00
X---> liczba uczniów w klasie
²/₉x ---->uczniowie z 4 i 5
(x-²/₉x)*0.75 -->>>uczniowie z 3 i 2
X-[(x-²/₉x)*0.75+²/₉x]---->> uczniowie z 6

²/₉x+13=0.75*(x-²/₉x)
²/₉x+13=0.75*⁷/₉x
²/₉x+13=⁷/₁₂x
13=¹³/³⁶X
X=36

36-[(36-8)*0.75+8]=36-(21+8)=7

ODP: W klasie było 36 uczniów, a szóstkę dostało 7.