Odpowiedzi

2010-02-14T18:45:15+01:00
To bedziie trzeba wziaśc polowe długosci Krótszej Prostokąta czyli w tym przypadku 3cm
Trzeba obliczyc wysokośc bo objetosc graniastosłupa wynosi V=Pp*h
Pp-pole podstawy
h-wysokość
Stosunek podstawy do przyprostokątnej wynosi√3/3 czyli
h= 3*√3/3
Trójki sie nam skróca czylii h wynosi √3
i objetosc Graniastoslupa6*8*√3=48√3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T18:50:26+01:00
6^2+8^2=d^2 d-przekątna podstawy
36+64=d^2
100=d^2
d=10

wysokość ostrosłupa tworzy z połową przekątnej trójkąt równoboczny prostokątny
H=1/2*d=5
Pp=8*6=48
V=1/3*Pp*H=1/3*48*5=16*5=80