Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T18:27:11+01:00
A2+b2=c2
52+62=82
25+36=64
61=64
nie jest prostokatny
2 3 2
2010-02-14T18:28:11+01:00
^-kwadrat
a^+b^=c^
6^+5^=8^
36+25=64
61=64 nie równa się nie jest prostokątny
2 5 2
2010-02-14T18:32:47+01:00
Obliczamy to z twierdzenia pitagorasa. A oto wzór:
a²+b²=c²
c - jest to najdłuższy bok w naszym trójkącie. I jeśli a² i b² będzie się równac c² to oznacza, że trójkąt jest prostokątny.
6²+5²=8²
36+25=64
61=64
Lewa≠Prawa ; to oznacza, że trójkąt nie jest trójkątem prostokątnym.
2 5 2