Zad.1.Prostokąt o wymiarach 4cm i 3 cm narysyj w skali:
a)1:1 b)3:1 c)1:2
Wymiary podajcie w cm.Np. a)w skali 1:1 12cm i 6cm
Zad.2.Kwadrat o boku 50cm narysuj w skali 1:10.Podajcie np.bok a) 2cm
Zad.3.Podłoga pracowni jest prostokątem o wymiarach 8m i 5m 40cm.Narysuj plan tej podłogi w skali 1:100.Napisz np. 8m-20m 5,4m-14,4m <---przykład Tam masz zrobic ; DD
Zad.4.Kwadrat o boku 6m narysuj w skali 1:100.Napisz np. a) 6m=12m <<przykład tak masz zrobic
Zad.5.Kwadrat o boku 12cm jest planem ogródka w skali 1;100.Oblicz długośc ogrodzenia tego ogródka.

2

Odpowiedzi

2010-02-14T18:37:27+01:00
1. a) 4 cm i 3 cm
b)12 cm i 9cm
c)2 cm i 1,5 cm

2.a) bok : 5 cm

3.a) 8 cm - 5,4 cm

4.a) 6 cm

5. 12 cm* 100= 12 m
12 m * 4 =48 m
odp:dlugosc ogrodzenia wynosi 48 m.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T18:44:48+01:00
Zad1.
a) 4 i 3 cm
b) 12 i 9 cm
c) 2 i 1,5 cm

Zad2.
bok a 5 cm
bo 1:10
1cm - 10 cm

50:10=5

ZAd3.
1:100
1cm - 100 cm
1cm - 1 m

8m - 8cm
20 m - 20 cm
5m 40 cm - 5 cm 4 mm

ZAd4.
1cm - 1m

a) 6m - 6cm

Zad5
1cm - 1 m

12 cm - 12 m
Ob kwadratu- 4 x a
a= 12 m
Ob= 12 x 4
Ob= 48 m
Ogrodzenie ma długośc 40 m.
1 5 1