Odpowiedzi

2010-02-14T18:42:05+01:00
Tak siła grawitacji wykona taką samą pracę ponieważ masa, czas ani przyspieszenie się nie zmienia.
  • Użytkownik Zadane
2010-02-14T18:47:34+01:00
Moim zdaniem siła grawitacji wykona taką samą pracę gdyż masa, ani czas z przyśpieszeniem się nie zmienia. Jest to moje zdanie i nie wiem czy poprawne .
Nie wiem może trochę pomogłam
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T18:50:11+01:00
W pierwszej sekundzie ziemia będzie przyciągać piłkę z mniejszą siłą gdyż ze wzoru F=g*mp*mz/r^2 wiemy że siła przyciągania jest odwrotnie proporcjonalna do kwadratu odległości między ciałami więc gdy piłka będzie w pierwszej sekundzie wyżej niż w ostatniej to siła grawitacji będzie mniejsza

g-stała przyciągania ziemskiego

mp- masa piłki

mz-masa ziemi

r-odległość między ciałami