Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-15T04:58:24+01:00
Równanie syntezy amoniaku NH3;
N2 +3H2=2NH3
1[dm3] N2 - 3[dm3]H2;
a)
1[dm3]N2 - 3[dm3]H2;
x[dm3]N2 - 6[dm3]H2;
x=2[dm3]N2;
22,4[dm3]N2 - 44 ,8[dm3]NH3;
2[dm3]N2 - x[dm3]NH3;
x=4[dm3]NH3;
b)
1[dm3]N2 - 3[dm3]H2;
x[dm3]N2 -1,5[dm3]H2;
x=0,5[dm3]N2
22,4[dm3]N2 - 44,8[dm3]NH3;
0,5[dm3]N2 - x[dm3]NH3;
x=1[dm3]NH3.
2 3 2
2010-02-15T10:20:20+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
N2 + 3H2----->2NH3
Stosunek objętościowy N2 : H2 = 1: 3

a) 7 dm3 azotu i 6 dm3 wodoru
Ze stosunku objętościowego widzimy, że w nadmiarze jest N2 (ponieważ do reakcji z 6dm3 H2 potrzebuję tylko 2 dm3 N2), więc obliczenia wykonamy dla H2
3dm3 H2------>2dm3 NH3 (z reakcji)
6dm3 H2------>xdm3 NH3
x=6*2/3
x=4dm3 NH3

b) 5 dm3 azotu i 1,5 dm3 wodoru
Ze stosunku objętościowego widzimy, że w nadmiarze jest N2 ( (ponieważ do reakcji z 1,5dm3 H2 potrzebuję tylko 0,5 dm3 N2), więc obliczenia wykonamy dla H2
3dm3 H2------>2dm3 NH3 (z reakcji)
1,5dm3 H2------>xdm3 NH3
x=1,5*2/3
x=1dm3 NH3
2 5 2