Odpowiedzi

2010-02-14T18:45:43+01:00
1. Wirusy pasożytnicze (ang. parasite infectors)
2. Wirusy towarzyszące.
3. Wiusy plików wsadowych.
4. Makrowirusy, wirusy makrosów.
5. Robaki.
6. Konie trojańskie.
7. Bomby logiczne
9 4 9
2010-02-14T19:11:36+01:00
Rodzaje wirusów:
-plikowe,
-boot sector'a,
-towarzyszące,
-hybrydowe,
-polimorficzne,
-rezydentne,
-nie rezydentne,
-makrowirusy,
-robaki-worms.
7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T23:34:41+01:00
Rodzaje wirusów
- Wirusy pasożytnicze- rozpowszechniają się za pomocą każdego nośnika , który może być użyty do przechowywania lub przekazywania programu wykonywalnego np. dyskietki , taśmy , sieci itp.
- Wirusy towarzyszące-wirus tego typu nie powoduje żadnych zmian w zawartości "zainfekowanego" pliku EXE.
- Wirusy utajnione-metoda utajniania polega na podsuwaniu programom czytającym zarażony plik , obrazu jego sprzed infekcji.
- Robaki-głównym celem jest powielanie się w internecie i w ten sposób zapychanie go oraz co za tym idzie spowalnianie łączy.
- Konie trojańskie -ukrywające się często w innej aplikacji , ułatwiający przejęcie komputera poprzez osobę z zewnątrz za pomocą internetu.
- Bomba logiczna -powodująca określone działania wirusa , ale tylko w odpowiednich warunkach np. aktualna godzina , rok , data , rocznica...
-Web worm - Robak internetowy ukrywający się w kodzie spreparowanej strony www.
-Fałszywki-są to fałszywe alarmy wywoływane przez dowcipnisiów oraz wandali , którzy bardzo często informują o nowym bardzo groźnym wirusie i podają co trzeba zrobić. Najczęsciej są to instrukcje ununięcia ważnych dla systemu plików bez ,których windows nie może działać poprawnie.

15 4 15