Dlaczego państwo niemogłoby funkcjonować bez zasad prawnych ?

Wymień decyzje podejmowane przez państwo które wpływają na życie twoje i twoich najbliższych .

Wskaż funkcję państwa ktora jest nieprzyjemna dla obywateli ale z ktorej nie mozna zrezygnować .
proszę szybko potrzebuje to na jutro !!! :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T19:01:32+01:00
Państwo nie mogloby funkcjonować bez zasad prawnych ponieważ wtedy zapanowałaby nieład wśród społeczenstwa. Każdy robiłyby to co by chcial nie licząc się z konsekwencjami.W takim wypadku za popełnienie jakiego kolwiek przestępstwa np. za kradzież czy też np. za zniesławienie kogoś, osoba nie działająca z godnie z prawem nie zostałaby ukarana w żaden sposób a poszkodowany nie otrzymałaby jakiegokolwiek zadośc uczynienia. Również brak zasad prawnych przyczyniłby się do wolnego prawa, czyli każdy czułby się przywódcą mogącym zgromadzić swoje rzesze zwolenników, którzy byliby w stanie mu służyć. Także cały kraj był by nie zdolny do jakiego kolwiek funkcjonoania.
2010-02-14T19:06:11+01:00
Niemogloby funkcjonowac poniewaz stanowia dzisiaj bardzo znaczacy element procesur stosowania prawa ,zwlaszcza na poziomie sadow konstytucyjnych.Sa rowniez zasady , w ktorym zasieg czy zakres zastosowania rozciaga sie na caly system prawa - sa to zasady uniwersalne .Obok nich wystepuja zasady czesci systemu prawa ,ktore odnosza sie do niektorych dzialow lub galezi prawa np.zasada wolnosci umow czy autonomii woli stron jest zasada ,z ktora spotykamy sie cywilnym,handlowym i galeziach pokrewnych .Zasady musza byc stosowne w sposob arhumentacyjny

Moze to ci sie przyda :)