Mam 3 zadania z matematyki i do wszystkich mają być obliczenia: 1) Obwód podstawy graniastosłupa prawidłowego trójkątnego jest równy 27 cm, a ściany boczne są kwadratami. Oblicz sumę długości wszystkich krawędzi oraz pole powierzchni bocznej tego graniastosłupa. 2) Obwód podstawy graniastosłupa prostego jest równy 10 cm, wysokość graniastosłupa wynosi 3,5 cm. Oblicz pole powierzchni bocznej tego graniastosłupa. 3) Pole powierzchni całkowitej pewnego graniastosłupa prostego jest równe 120 cm kwadratowym. Wysokość graniastosłupa wynosi 5 cm, a obwód podstawy jest równy 20 cm. Jakie jest pole podstawy tego graniastosłupa? KONIEC

3

Odpowiedzi

2010-02-14T19:10:30+01:00
1)
obw: 27cm
a=27cm÷3=9cm

wszystkie krawedzie:9cmx3+9cm×3+9cm×3=81cm
P powierzchni bocznej = 9cm×9cm×3=81cm²×3=243cm²
2)
obw=10cm
H=3,5cm
P powierzchni bocznej=10cm×3,5cm=25cm²
3)
P powierzchni calkowitej=120cm
H=5cm
obwod podstwy=20cm

nie wiem..


prosze pozdrawima i przepraszam ze nie ma zadania 3 :]
2010-02-14T19:21:12+01:00
1.pole boczne=3×9×9=3×81=243
długość wszystkich krawędzi=9×9=81
więcej nie umiem
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T19:34:21+01:00
1.
Obwp = 27cm
Pb = ?

27 / 3 = 9
a = 9
Pb = 9 * 9 = 81 - pole powierzchni bocznej jednej ściany
81 * 3 = 243 - pole powierzchni bocznej wszystkich ścian
9 * 9 = 81 - długość wszystkich krawędzi


2.
Obw = 10
H = 3,5
Pb = ?
10 = 2 * 5
Pb = 2 * 3,5 = 7
Pb = 7 * 4 = 28