Odpowiedzi

2010-02-14T19:12:21+01:00
Mg + 2HCl -> MgCl2 + H2

190g = mMgCl2 + mH2
MgCl2 : mH2 = 95:2
95+2=97
mH2 = 2/97 * 190g =~~ 3,92g
mMgCl2 = 95/97 * 190g =~~ 186,08g
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T21:00:03+01:00
Cześć :-)
Mg + 2HCl -------> MgCl2 + H2 [produkt gazowy]
m. MgCl2 + m. H2 = 190 g
Proporcja:
m. MgCl2 / m. H2 = 95/2
2 * m. MgCl2 = 95 * m. H2
m. MgCl2 = 47,5 * m. H2
Podstawiamy:
h - masa wodoru
m - masa chlorku magnezu [niewiadoma pomocnicza]
[m = 47,5h]
47,5 h + h = 190 g
48,5h = 190 g
h ~ 3,92 g
Odp.: Otrzymany w tej reakcji wodór ma masę ok. 3,92 grama.
45 4 45