Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T19:14:47+01:00
Mamy trójkąt prostokątny w którym jeden kąt ma 90 stopni drygi ma x a trzeci jest o 20 mniejszy od kąta oznaczonego x
ogólna mira kątów wynosi 180
więc układamy równanie z jedną nie wiadomą

180 = 90 + x + (x-20)
180 = 90 +x +x-20
180- 90+20=2x
90+20=2x
2x= 110 dzilimy obustronnie przez 2
x=55
więc kąt jeden ma miere 55
drugi 35 a trzeci 90
To jest źle bo powinno być 90, 40 i 50!
2010-02-14T19:15:02+01:00
Kąt prosty .. = 90 stopni
Kąt ostry .... = 35 stopni
Kąt ostry .... = 55 stopni

Wytłumaczenie:

Cały trójkąt ma mieć 180 stopni.
Kąt prosty ma 90 stopni .
180 stopni - 90 stopni = 90 stopni.
55 stopni - 20 stopni = 35 stopni.
55 stopni + 35 storpni = 90 stopni.

Proshę bardzo . xd
5 4 5
2010-02-14T19:15:36+01:00
90 stopni
35 stopni
55 stopni
2 3 2