Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-14T19:11:18+01:00
Łączny zysk stanowił= 30000×0,2=6000zł
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T19:22:44+01:00
X- cena pierwszego samochodu;
y- cena drugiego samochodu;

x+y= 30000
x+15%x+ y+ 30%y= 36000

x=30000- y
![115/100 - tak będą wyglądały ułamki:)]

115/100* (30000- y)+ 130/100y= 36000
115/100* 30000- 115/100*y+ 130/100y= 36000
34500+ 15/100y= 36000
15/100y= 1500
y= 10000zł

x= 30000- 10000= 20000zł

Odp: Pierwszy samochód kosztował 10000zł, a drugi 20000zł.