W pewnym teście złożonym z 20 pytań za poprawną odpowiedz przyznawano 3 punkty , natomiast za błędną odpowiedź zabierano 2 punkty.
a)ilu poprawnych odpowiedzi udzielił uczeń , który odpowiedział na wszystkie pytania i otrzymał łącznie 45 punktów ?
b)Ile razy pomylił się uczeń , który udzielił odpowiedzi na wszystkie pytania i otrzymał 15 punktów ?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T19:28:13+01:00
X=ilość zadań poprawnie zrobionych
y=ilośc zadań błednie zrobionych

x+y=20
3x-2y=45

x=20-y
3(20-y)-2y=45
60-3y-2y=45
-5y=45-60
-5y=-15
y=15:5
y=3
x=20-3=17
a]udzielił 17 poprawnych odpowiedzi
b]x=20-y
3x-2y=15

3(20-y)-2y=15
60-3y-2y=15
-5y=15-60
-5y=-45
y=45:5
y=9
odp. udzielił 9 błędnych odpowiedzi
2 5 2
2010-02-14T19:29:10+01:00
2010-02-14T19:37:28+01:00
Max: 60 pkt
1bład =-2+(-3) = - 5
a)suma pkt= 45

60-45= 15

15/5=3

20-3= 17
odp. uczeń odpowiedział na 17 pytan

B)

60-45= 15
9*(-5)=-45

odp. uczeń pomylił się 9 razy.
1 2 1