Odpowiedzi

2010-02-14T20:59:18+01:00
1.Klasycyzm opierał się na teorii głoszącej naśladowanie natury za pomocą sztuki. Odwoływał się do antycznych zasad budowy dzieł literackich - na powrót żywe stały się zasady decorum, trzech jedności, trzech stylów, a także umiaru i harmonii.
2.odwołujący się do kultury starożytnych Rzymian, Greków oraz Żydów. Styl ten nawiązywał głównie do antyku
-Łuk Triumfalny w Paryżu
-Panteon w Paryżu
3.-Łuk Triumfalny w Paryżu na placu de Gaulle'a
- Brama Brandenburska w Berlinie,
-Nowy Odwach i Stare Muzeum w Berlinie
- Gliptoteka i Propyleje w Monachium)
- Łazienki i wnętrza Zamku Królewskiego w Warszawie
- kościół ewangelicki w Warszawie
- katedra w Wilnie
- Belweder
- kościół Św. Aleksandra w Warszawie
- Teatr Wielki w Warszawie
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T22:16:50+01:00
1.Klasycyzm opierał się na teorii głoszącej naśladowanie natury za pomocą sztuki. Odwoływał się do antycznych zasad budowy dzieł literackich - na powrót żywe stały się zasady decorum, trzech jedności, trzech stylów, a także umiaru i harmonii.

2.odwołujący się do kultury starożytnych Rzymian, Greków oraz Żydów. Styl ten nawiązywał głównie do antyku
-Łuk Triumfalny w Paryżu
-Panteon w Paryżu

3.-Łuk Triumfalny w Paryżu na placu de Gaulle'a
- Brama Brandenburska w Berlinie,
-Nowy Odwach i Stare Muzeum w Berlinie
- Gliptoteka i Propyleje w Monachium)
- Łazienki i wnętrza Zamku Królewskiego w Warszawie
- kościół ewangelicki w Warszawie
- katedra w Wilnie
- Belweder
-