Państwo Wodzińscy zużyli w marcu 6m³ wody zimnej i 7m³ wody ciepłej. Zapłacili za to 54zł. w kwietniu za zużycie 7m³ wody zimnej i 6m³ wody ciepłej zapłacili 50 zł. Ceny wody w marcu i kwietniu były takie same.ile kosztuje 1m³ wody zimnej, a ile ciepłej ?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-14T19:36:30+01:00
Z - cena wody zimnej
c - cena wody ciepłej

6z+7c=54|*6
7z+6c=50|*(-7)

36z+42c=324
-49z-42c=-350
-13z=-26|:(-13)
z=2

6*2+7c=54
12+7c=54
7c=54-12
7c=42|:7
c=6

odp: 1m³ wody zimnej kosztuje 2 zł. a 1m³ ciepłej kosztuje 6zł.


dasz najjjj
1 5 1
2010-02-14T19:57:02+01:00
A-zimna woda
b-ciepla woda
1) 6a+7b=54
2) 7a+6b=50
z pierwszego równania
6a=54-7b
a=9-7÷6×b
wstawiam do drugiego równania
7(9-7÷6×b)+6b=50
63-49÷6×b+6b=50
13÷6×b=13
b=6
a=9-7÷6×b
a=9-7÷6×6
a=2
1m³ciepłej wody kosztuje b=6zł a 1m³ zimnej wody kosztuje a=2zł








2010-02-14T23:26:18+01:00
Z - cena wody zimnej
c - cena wody ciepłej

6z+7c=54|*6
7z+6c=50|*(-7)

36z+42c=324
-49z-42c=-350
-13z=-26|:(-13)
z=2

6*2+7c=54
12+7c=54
7c=54-12
7c=42|:7
c=6

odp: 1m³ wody zimnej kosztuje 2 zł. a 1m³ ciepłej kosztuje 6zł.