Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-14T20:12:20+01:00
Pieniński Park Narodowy - Utworzony w 1954 r.(chroniony od 1932 r.), obejmuje masyw Pienin w Karpatach, z najwyższym szczytem Trzy Korony (982 m n. p. m.). Przez te malownicze wapienne gór przebija się Dunajec, tworząc słynny przełom. Wśród roślinności występują m.in. endemity: mniszek pieniński i pszonak pieniński, oraz relikty, m.in. złocień Zawadzkiego. Fauna parku jest niezwykle bogata zarówno jeśli chodzi o bezkręgowce, jak i kręgowce. Można tam spotkać m.in. piękne płazy: salamandry i rumaki oraz jaszczurki i trzy gatunki węży.
2 4 2
2010-02-14T20:40:59+01:00
Kampinoski Park Narodowy
-utworzony 16 stycznia 1959 r
-21 stycznia 2000 r. został wpisany na listę rezerwatów biosfery UNESCO.
-Obejmuje tereny Puszczy Kampinoskiej w pradolinie Wisły, w zachodniej części Kotliny Warszawskiej.
-Powierzchnia parku wynosi 38 544 ha
-Wydmy powstałe w pradolinie Wisły i obszary bagienne są najbardziej charakterystycznymi elementami tutejszego krajobrazu. Wydmy Parku uważane są za najlepiej zachowany kompleks wydm śródlądowych w skali Europy.
- zwierzeta :bocian czarny, łoś, bóbr,ryś
1 4 1