Odpowiedzi

2010-02-14T19:48:57+01:00
X- początkowa cena benzyny

x - 0,20 x - 0,10 (x-0,20x) = 3,42
x-0,20 x - 0,10x +0,02x =3,42
0,72x=3,42/:0,72
x=4,75

Poczatkowa cena benzyny to 4,75 zł.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T19:49:41+01:00
20%=0,2
10%=0,1
x - cena wyjściowa
x-0,2x=0,8x (cena po pierwszej obniżce)
0,8x-0,1*0,8x=3,42
0,8x-0,08x=3,42
0,72x=3,42
x=4,75
2 5 2
  • Użytkownik Zadane
2010-02-14T19:51:59+01:00
3,42 zł = 90 % 3,42 /90 = 0,038 0,038*100= 3,80 zł
3,80 zł = 100%
^^ Cena przed obniżką o 10 %.

3,80 zł =80 % 3,80 zł/80 = 0,0475 0,0475*100= 4, 75 zł

Pierwotna cena benzyny wynosiła 4,75 złotego.



1 5 1