Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T19:59:46+01:00
X=pierwsza liczba
y=druga liczba

x+y=80
50%x+5=y

x=80-y
0,5x+5=y

0,5(80-y)-y=-5
40-0,5y-y=-5
-1,5y=-5-40
-1,5y=-45
y=45:1,5
y=30

x=80-30=50
odp. szukane liczby to 50 i 30
21 4 21
Akurat u nas pani prosiła z jedna niewiadomą
2010-02-14T20:00:34+01:00
X- pierwsz iczba
y- druga liczba
x+y = 80
50%x + 5 = y

x + 50%x + 5 = 80
1/2x +5 = y

3/2x = 75
y = 1/2x +5

x=50
y = 1/2*50+5

x=50
y=30
9 4 9