Odpowiedzi

2010-02-14T20:03:09+01:00
35 % = 0,35

0,35 * 19 dm = 6,65

19 dm - 6,65 dm = 12,35 dm

12,35 : 2 = 6,175

podstawa - 6,65

ramie - 6,175
1 5 1
2010-02-14T20:03:23+01:00
O= 19 dm ( czyli 100 %)

Układamy proporcję. :
19dm- 100%
x -35%

x= 19×35÷100=665÷100= 6.65dm- podstawa

(19dm- 6.65)÷2= 12.35 ÷2= 6.175 dm- jedno ramię

:))
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T20:03:33+01:00
19 dm = 190 cm

1% z liczby wynosi:
190 cm : 100 = 1,9

35 % z liczby wynosi:
1,9 x 35 = 66,5

Podstawa - 66,5 cm

Ramię:
(190cm - 66,5cm) : 2 = 123,5 cm : 2 = 61,75 cm

Podstawa wynosi 66,5 cm, a ramię 61,75 cm.
1 5 1