Odpowiedzi

2010-02-14T20:06:20+01:00
Przecieżtny obywatel chcący pomóc środowisku poprzez mniejsze zużycie wody powinien dokładnie zakręcać kran i sprawdzić czy nie kapie z niego. Nie powinien marnowac wody na głupstwa a z umiarem i rozsądkiem ją gospodarować.
2010-02-14T20:12:25+01:00
Obywatel który chce pomóc środkowisku powinien
zainstalować wodo oszczędne spóczki.
myć się krótko pod prysznicem
zbierać deszczówke
myć zęby z wodą w kubeczku
kwiaty podlewać deszczówką
to chyba tyle
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T20:14:04+01:00
Przeciętny obywatel może ograniczyć zużycie wody poprzez
- branie szybkich pryszniców,
- zmywanie naczyń, bez konieczności ciągłego lania się wody,
- podczas mycia zębów nalewania sobie wody do kubeczka, a nie tak żeby woda ciągle się lała,
- uszczelnianie kranów aby woda nie kapała,
- pranie gdy pralka jest zapełniona i gdy jest to konieczne, nie 3 rzeczy a np 10,
- mycie samochodu wodą z wiadra a nie z węża.
- pranie ręczne w misce a nie pod bieżącą wodą.

uchronienie zbiorników przed zanieczyszczeniami :
- myć swoje auto w myjni, ponieważ są one wyposażone w separatory oleju i benzyny i zanieczyszczona woda nie dostaje się do środowiska,
- ograniczenie stosowania nawozów sztucznych,
-zapobieganie przedostawaniu się nawozów i środków ochrony roślin do wody
-stosowanie zamkniętych obiegów wody w przemyśle - oczyszczanie i ponowne wykorzystywanie.
- nie wyrzucanie odpadków, ścieków do rzek, jezior.