Działka pana Żwirskiego ma kształt prostokąta o bokach 100m i 78 m. Przygotowując glebę pod posadzenie drzewek, pan Żwirski musi wysiać 350 g nawozów na każde 10m² powierzchni działki. ile kilogramów nawozów potrzebuje pan Żwirski.?

pls o szybką odpowiedź i z góry dzięki. ;]

3

Odpowiedzi

2010-02-14T20:00:19+01:00
Wymiary dzialki 100 m × 78 m = 7 800 m²

Na 10 m² potrzebuje 350 g

7 800 m² : 10 m² = 780
780 × 350 g = 273 000 g
273 000g : 1000g = 273

Pan Zwirski potrzebuje 273 kilogramy nawozu
15 4 15
2010-02-14T20:02:14+01:00
P=100m x 78m = 7800m²
7800m² : 10m² = 780m²
350g x 780 = 273 000g
273 000g : 1000 = 273kg
Odp. Pan Żwirski potrzebuje 273kg nawozu.
10 4 10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T20:06:17+01:00
Obliczamy pole, a więc

x - razy

100m x 78m = 7800m2

A teraz ile nawozu należy wysiać.

7800m2 : 10m2 = 780m2

350g x 780 = 273000g

273000g = 273kg

Odp: Pan Żwirski potrzebuje 273kg nawozu.

Myślę, że pomogłem i liczę na naj ;)
43 4 43