Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T20:10:32+01:00
Programy graficzne:
MS paint. photoshop, gimp

format graficzny to sposób zapisu grafiki(obrazu, rysunku, zdjęcia, animacji, ikony itp.)

Trzy podstawowe formaty:
gif - wykorzystuje kompresje może zawierać co najwyżej 256 kolorów kolory są indeksowane tzn . pierwszy piksel ma kolor nr 1 drugi kolor nr na przykład 7 itd. może być animowany i może posiadać przezroczyste piksele.
jpg(jpeg) - jest to format najbardziej odpowiedni do zdjęć.Odsługuje kompresje niestety stratną ale za to ma niewielki rozmiar.
bmp - to mapa bitowa - najmniej odpowiedni format graficzny przeznaczony do zapisu zdjęć dlatego że nie obsługuje w ogóle kompresji, ma duży rozmiar ale za to jakość i ilość kolorów ma maksymalną.
Kompresja stratna to jpeg(jpg).
8 4 8
2010-02-14T20:40:06+01:00
Paint, Paint Shop Pro, Microsoft Office Picture Manager
Formaty plików graficznych można podzielić na formaty przechowujące grafikę rastrową oraz formaty przechowujące grafikę wektorową. Z kolei formaty przechowujące grafikę rastrową można podzielić na stosujące kompresję bezstratną, stosujące kompresję stratną oraz nie stosujące kompresji.

JPG, Gif, BMP... Niewiem

JPG, JPEG 2000, DjVu, TIFF
3 4 3