Oblicz pole
a) równoległoboku o podstawie 1,5 dm i wyskokości 4,5 cm.
b) trójkąta o podstawie 6 cm i wysokości 92 nm.
c) trapezu o podstawach 18 cm i 1,2 dm oraz wysokości 0,05m.
d) rombu o przekątnych 4,8 cm i 2 1/2 cm.



pOtrzebuję jak najszybciej jeśli kto pierwszy zrobi i dobrze to daję na naj odpowiedź tlyko zeby było zrobione oblizcone na 100% i najszybciej:)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T20:09:13+01:00
A) 1,5 dm = 15 cm
15 cm * 4,5 cm = 67,5 cm²

b) ½ a * h
6*9,2 = 55,2 / 2 = 27,6 cm²

c) podstawa a: 18 cm
podstawa b: 12 cm
wysokość : 5 cm

½ (a+b)*h
½ (18+12) * 5
½ 30 * 5 = 150 / 2 = 75 cm²

d)½ * d¹ * d²
4,8 * 2,5 = 12 / 2 = 6 cm²

1 5 1
2010-02-14T20:52:59+01:00
A)
p=1,5 razy 4,5=6,75dm
b)
p=6cm razy 9,2cm podzielić przez 2=27,6cm
c)
p=(18cm dodać 12cm) razy 5cm podzielić przez 2=75cm
d)
p=4,8 razy 2,5 podzielić przez 2 =6cm
2010-02-14T20:59:43+01:00
A.
1,5dm = 15 cm
4,5 cm
p = a*h
p = 15 * 4,5
p = 67,5 cm
b.
6cm = 60 mm
92 mm
p = (a*h)/2
p = (60*92)/2
p = 5520/2
p = 2760 mm
c.
18 cm
1,2 dm = 12 cm
0,05 m = 5 cm
p = (A+B)*h/2
p = 18 + 12 * 5/2
p = 30 * 5 / 2
p = 150 / 2
p = 75 cm
d.
2,5 cm
4,8 cm
p = e*f
p = 2,5 * 4,8
p = 12 cm