Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-14T20:05:45+01:00
A) wszystkie kąty w trapezie mają 360 st.

Mamy dwa kąty ostre i 2 kąty rozwarte, zatem:
kąt ostry=x
kąt rozwarty= x+10

x+x+x+10+x+10=360 /-20
4x=340
x=85 stopni

kąt rozwarty:
85+10=95 stopni ;)
37 1 37
2010-02-14T20:42:31+01:00
W trapezie równoramiennym naprzeciwległe kąty mają taką samą miare, a suma wszystkich kątów w tej figurze wynosi 360 stopni można więc zapisać :
x-miara jednego kata
10+x - miara drugiego kąta
Oto równanie:
2(10+x) +2x=360
360=20+2x+2x
360=20+4x
340=4x
x=85 stopni
10+x= 10+85=95 stopni
5 3 5