Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-14T20:20:49+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T20:25:49+01:00
F (x)=2x^2 - 5x +3
<-1, 2>
x=-1 f(x)=2*(-1)^2-5*(-1)+3=10 A=(-1,10)
x=2 f(x)=2*2^2-5*2+3=1 B=(2,1)

Współrzędne wierzchołka:
W=(p,q)

p=-b/2a
p=5/4=1i1/4
q=-Δ/4a
Δ=25-24=1
q=-1/8

W=(1i1/4, -1/8) <<<W zawiera się w przedziale

Wartość największa: y=10 dla x=-1
Wartość najmniejsza: y=-1/8 dla x=1i1/4
4 3 4