Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-14T20:14:42+01:00
Nie wiem czy dobrze myślę, więc napiszę jak myślę ;)

C+O2---> CO2

mC=3g
MC=12g/mol
MCO2=12+16*2=44g/mol
MO2=16*2=32g/mol

12g/mol C 3g C
---------------- = --------
44g/mol CO2 xg CO2

x=11g

32g/mol O2 xg O2
------------- = --------
44g/mol CO2 11g CO2

x=8g

Odp: Do spalenia tlenu potrzebujemy 8g.

Pozdrawiam ;)
2 5 2
2010-02-14T20:52:19+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Założyłem że węgiel spalam do tlenku węgla(IV)
mC=12u
mO=16u
C + O₂---->CO₂
12g C------2*16g tlenu
3g C--------xg tlenu
x=3*2*16/12
x=8g tlenu
2 5 2
2010-02-14T23:04:50+01:00
C + O₂ = CO₂
12u - 32u
3g - xg
xg=(32u*3g):12u = 96g:12 = 8 g
1 5 1