Kij długośći 2m oparto o ścianę . Do jakiej wysokości ściany będzie sięgał ten kij , jeżeli koniec przy ziemi odsunął się o 30 cm od ściany .


i to jest zadanie z zastosowania twierdzenia pitagorasa jakby co . na dzisiaj . z góry thx .

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T20:19:11+01:00
Dane:
x = 2m = 200cm
a = 30cm
Szukane:
b = ?
Rozwiązanie
a² + b² = x²
30² + b² = 200²
900 + b² = 40000
b = √39100
b ≈ 197,7[cm]

Odp: Kij będzie sięgał do wysokości 197,7cm.
11 4 11
2010-02-14T20:20:45+01:00
A²+b²=c²
30cm²+b²=200cm²
b²=40000cm-900cm
b²=39100cm
b=√39100cm
b≈197,73 cm
3 4 3
2010-02-14T20:22:02+01:00
2m=200cm-bok c
30cm=-bok a
x=?

a²+x²=c²
x²=c²-a²
x²=(200cm)²-(30m)²
x²=40 000cm²-900cm²
x²=39100cm²
x=√39100cm²
x=√39100 cm
x≈197,737cm
Odp.Kij bedzie siegał do ok. 197,737cm wysokości ściany.
2 5 2