Odpowiedzi

2010-02-14T20:18:54+01:00
Rzymianie osigneli wile dobrodziejstw dla naszej cywilizacji z takich dziedzin jak; filozofia nauka i technika, literatura , teatr, architektura i rzezba.
Opiszę naukę i technikę; -
jest to wiek VI
opis; zaćmienie Slonca przewidziane przez Talesa z Miletu
Dowodzenie przez Pitagorasa kulistosci ziemi.
WIEK V
Opis; badanie Hipokratesa z Kos ktore oderwaly madycyne od religii.
zalozenie w Atenach akademii przez Platona
odkrycie elipsy paraboli i hiperboli ]
i wiele innych ....
Z filozofii Filozofia przyrody poszukiwnia pierwotnej zasady wszechswiata .
Atomizm- Demaktyr uwazal ze podstawa istnienia natury jest ciagly ruch materialnych nuiepodzielnych i wiecznych czastek.
Sokrates i jego mysl ,,wiem ze nic nie wiem"
I Platon twierdzil ze swiat zmyslowy odbierany przez ludzkie zmysly
to bylo tylko wykreslic
16 4 16
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T20:22:05+01:00
Rzymianie stworzli kodeks prawny, zasady prawa rzymskiego obowiązują do dzisiaj.

Osiągnięcia w budownictwie:
- wodociągi (akwedukty)
- mosty
- termy (łaźnie publiczne)
- anfiteatry (koloseum)
- drogi
- łuki triumfalne
- świątynie (Panteon)
- urządzenia portowe (dźwigi itp.)
- Forum Romanum ( plac centralny miasta)
34 4 34