SZacuje sie ,że na świecie żyje 10(potęga 18) owadów a ludzi na świcie jest 6 miliardów . Zakładając zze przecietny owad waży 0.1 grama a przecietny człowiek 50 kg oblicz :
a)Czy wszytkie owady razem ważą więcej niż wszycy ludzie ?
b)Ile kilogramów owadów przypada średnio na jednego człowieka .

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-14T20:33:46+01:00
X - waga owadów
y - waga ludzi
x = 1000000000000000000 * 0,1g = 100000000000000000g = 100000000000000kg y = 6000000000 * 50kg = 300000000000kg
a) Odpowiedź: Tak, bo 100000000000000kg > 300000000000kg.
b) 50kg = 50000g 50000g : 0,1g = 500000 Odpowiedź: Na jednego człowieka przypada 500000 owadów.
1 5 1
2010-02-14T20:39:27+01:00
10(potęga 18) odpowiada 6(potęga 9)

czyli:
10(potęga 9) odpowiada 6 ludzi
10(potęga 9)*0.1g=10(potęga 8) grama
czyli 10(potęga 5)kg

6*50=300kg

odp. mucha waży więcej

10(potęga 9) odpowiada 6 ludzi /:6
1.(6) (potęga 9) odpowiada jednemu ludziowi
1 5 1