Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T20:55:06+01:00
Podstawiamy np. za ob 4
czyli:
2πr=4
πr=2

p=πr²
p=4

100%-4
130% -x
x=5.2

p=5.2²
p=27.04

27.04 -x%
4- 100%
x=676

odp wzrośnie o 576 %
2010-02-14T21:26:22+01:00
Obwod=2πr
pole-πr²

skoro obwod rosnie o 30% to :

Jedynym elementem ktory decyduje o wzroscie obwodu jest promien,bo pozostalem wielkosci to liczby(π=3.14 i liczba 2).Z tego wynika ze wzrost obwodu o 30% to wzrost promienia o 30%

2πr+30/100*2πr=1.3*2πr wzrost o 30%

przy polu 1.3 podnosimy do kwadratu,a wiec 1.3*1.3=1.69,wiec pole wzrosnie o 69%