Kwas azotowy 5, kwas fosforowy 5 i kwas węglowy opisać :) Bardzo ważne na jutro !! Daję naj ;pp
A oto wzór na pdst. kwasu siarkowego 4
1.Kwas siarkowy 4 jest kwasem nietrwałym, ulega rozkładowi. (otrzymywanie h2so3->h2o + SO2)Nie można otrzymać stęrzonego kwasu.Ma właściwości bakteriobujcze, grzybobujcze,owadobujcze i niszczy rośliny.Wydzielający sie z niego tlenek siarki 4 jest trójący.
Zastosowanie-w przemyśle papierniczym i włukienniczym do bielenia wełny.Ma właśniwości bielące,tlenek siarki 4 sluży do dezynfekcjii oraz jako czynnik słodzący.
(obliczanie stężenia)
Z góry dzięki ;***
Ps; Najlepiej by było na pdst. książki Chemia nowej ery 2 ale jeżeli nie macie jej to nic nie szkodzi ;pp

2

Odpowiedzi

2010-02-14T20:55:42+01:00
.Kwasazotowy V jest kwasem trwałym mocnym, utleniającym, tlenowym ,
(otrzymywanie n2o5 +h20-> 2hno3 )

ciecz bezbarwna
o ostrym zapachu
gestosc 1,5 g/dm3
cp=68%
silnie utleniajacy
reaguje z metalami szlachetnymi
składnik wody krolewskiej
powoduje zółkniecie białka w reakcji ksantoproteinowej


kwas fosforowy V
substancja stała,krystaliczna
bezwonna
rozp np w wodzie
niezracy
d=1,6 g/cm3
cp=85%
W handlu jako E338

weglowy kwas:
nietrwały: rozpada sie na co2 i h2o
nietoksyczny
bezbarwny
nie ma stezenia
stosowany do napoi gazowanych
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T21:12:02+01:00
Kwas azotowy V - ( otrzymywanie: N2O5 + H20 ---> 2HNO3 )stężony roztwór kwasu azotowego (V) jest cieczą bezbarwną, silnie żrącą o charakterystycznym, nieprzyjemnym zapachu, 1,5 raza cięższa od wody. Kwas azotowy (V) powoduje żółknięcie piór, wełny, skóry i niszczy tkanki, wywołując bardzo bolesne oparzenia. Ma badzo silne właściwości utleniające. Zastosowanie w przemyśle farmaceutycznym, stosuje się go do oczyszczania powierzchni metali.

Kwas fosforowy (V) - (otrzymywanie: P4O10 + 6H2O ---> 4H3PO4 ) Kwas fosforowy(V) jest substancją stałą, bezbarwną, krystaliczną, dobrze rozpuszczalną w wodzie. Nie jest żrący ale działa drażniąco na błony śluzowe i skórę. Jest wykorzystywany w przemyśle farmaceutycznym i spożywczym. stosuje się go w nawozach sztucznych, odrdzewiaczach.

Kwas Węglowy - (otrzymywanie: CO2 + H2O --> H2CO3 ) Nie można otrzymać stężonego roztworu tego kwasu. ma przyjemny orzeźwiający smak. Jest wykorzystywany przedewszystkim do produkcji napojów gazowanych.

Prosto z książki :P
1 5 1