Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T21:22:48+01:00
1.Luciano Pavarotti( zadebiutował jako Rudolf w Cyganerii Pucciniego, specjalizował się w repertuarze bel canto, szczególnie w operach Belliniego, Donizettiego, Rossiniego i wczesnego Verdiego)
2.Placido Domingo(w Meropolitan Opera dyrygował Cyganerią i Toską Pucciniego oraz Romeo i Julią Gounoda.)
3.Jose Carreras(wystąpił w koncercie „Trzech tenorów” )
4.Fiodor Iwanowicz Szalapin (jego wybitne operowe partie basowe to: tytułowe w Borysie Godunowie Musorgskiego, w Mefistofelesie Boita, w Don Kichocie Masseneta, Leporello w Don Giovannim Mozarta, Don Basilio w Cyruliku sewilskim Rossiniego, Mefisto w Fauście Gounoda, Włodzimierz Halicki i Kończak w Kniaziu Igorze Borodina)
5.Gwendolyn Bradley(śpiewała rolę Zerbinetty w Ariadne auf Naxon, Blondchen w Die Entfuhrung aus dem Serial, Gildy z Rigoletta)

Przykłady oper:
-Metropolitan Opera w Nowym Yorku,
-La Scala w Mediolanie,
-Covent Garden w Londynie,
- Opera Narodowa w Warszawie,
-San Francisco Opera,
-Opéra Garnier w Paryżu,
-Royal Opera House w Londynie.
3 3 3
2010-02-14T21:24:11+01:00
Karol Weber "Wolny strzelec"
Georges Bizet "Carmen"
Giuseppe Verdi "Aida"
Giacomo Puccini "Tosca"
Ryszard Wagner "Śpiewający norymberscy"
2 5 2
2010-02-15T00:16:59+01:00
Giuseppe Verdi: "Rigoletto" , "Aida"
Gioacchino Rossini : "Wilhelm Tell", "Cyrulik sewilski"
Giacomo Puccini: "Madame Butterfly","Tosca"
Ryszard Wagner: "Śpiewacy norymberscy","Holender tułacz"
1 5 1