1)Przedstaw głównych bohaterów dramatu(zemsta) i zamiary każdego z nich. Nie pomijaj postaci kobiecych.

2)Według słownika języka polskiego "zemsta" to "odwet za zło,za doznaną krzywdę".Kto się na kim i za co mści w komedii Fredry?Wymień poczynania bohaterów ułożone w pary:Wyrządzona krzywda---->odwet

możesz te zdarzenia przedstawić na rysunku,dzieląc stronę na połowę linią (czyli murem)

2

Odpowiedzi

2010-02-14T21:05:47+01:00
Cześnik - miał zamiar poślubić Podstolinę, toczył spór u mur z Rejentem

Rejent Milczek - toczył spór o mur z Cześnikiem, przebiegły

Podstolina - zdążyła pochować już kilku mężów, jej zamiarem było rozkochać w sobie Wacława - byłego przyjaciela ze szkoły

Wacław - zakochany w Klarze, jego celem było ożenienie się z nią. Jednak było to trudne, bo należał do rodziny Rejenta natomiast Klara - Cześnika

Klara - pragnie zgody dwóch mężczyzn, chce wyjść za mąż za Wacława

Papkin - zakochany w młodej Klarze, zrobi dla niej wszystko, udaje odważnego mężczyznę, jednak tak naprawdę jest ogromnym tchórzem, pracuje dla Cześnika

2.
Cześnik -------> Rejent

Za co? Tego już nie pamiętam. Lekturę przerabiałam w I gim. Jednak mam nadzieję, że choć trochę pomogłam.
15 4 15
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T21:09:05+01:00
-Cześnik Raptusiewicz- Chce ożenic się dla pieniędzy z Podstolina
-Klara-Chce wyjśc za mąż za Wacława
-Rejent Milczek- Chce zakończyc woje o mur
-Wacław-Chce ożenic sie z Klarą
-Podstolina-Chce się na przyszłośc ustatkowac. Małżeństwo traktuje jako sposób na poprawienie swojej sytuacji
-Papkin-chce ożenic sie z Klarą\

ad2
-Wacław zostaje skrzywdzony przez Rejenta który zmusza go do ślubu z Podstoliną --> odwet: Wacław na przekór ojcu żeni się z Klarą.

-Cześnik który nie zostaje powiadomiony o remoncie muru granicznego --> odwet: wstrzymuje budowę muru

-Cześnik, którego po intrydze Podstolina rzuciła dla Wacława --> odwet:Cześnik żeni Wacława z Klarą, sprawiając że Podstolina zostaje sama
27 4 27