Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T21:41:55+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Odpowiednio w tabeli
glin..../Al/13/3/13/13/13/3/3/metal/2-8-3
węgiel/C/14/2/6/6/6/2/4/niemetal/2-4
wodór/H/1/1/1/1/1/1/1/niemetal/1
krzem/Si/14/3/14/14/14/3/4/półmetal/2-8-4
1 5 1
2010-02-14T21:42:47+01:00
Pierwiastek giln symbol al nr. grupy 13 nr.okresu 3 Z 13 protonów 13 elektronów 13 powłok elektronowych 3 liczba elektronów walencyjnych 3 charakter chemiczny metal


pierwiastek węgiel symbol C nr. grupy 14 nr.okresu 2 Z 6 protonów 6 elektronów 6 powłok elektronowych2 liczba elektronów walencyjnych 4 charakter chemiczny niemetal


pierwiastek krzem symbol SI nr. grupy 14 nr.okresu 3 Z 14 protonów 14 elektronów 14 powłok elektronowych 3 liczba elektronów walencyjnych 4 charakter chemiczny niemetal

tego trzeciego nie wiem bo jeszcze śie nie uczyłam ale mam nadzieję że pomogłam:)* pozdrawiam i czekam na nalepszą odpowiedź


2010-02-14T23:30:22+01:00
Nazwa pierwiastka- glin
symbol pierwiastka - Al
numer grupy - 13
numer okresu- 3
Z - 13
liczba p+ - 13
liczba elektronów- 13
liczba powłok elektronowych - 3
liczba elektronów walencyjnych - 3
charakter chemiczny - metal
rozmieszczenie elektronów na powłokach K2L8M3

Nazwa pierwiastka- węgiel
symbol pierwiastka - C
numer grupy - 14
numer okresu- 2
Z - 6
liczba p+ - 6
liczba elektronów- 6
liczba powłok elektronowych - 2
liczba elektronów walencyjnych - 4
charakter chemiczny - niemetal
rozmieszczenie elektronów na powłokach K2L4

Nazwa pierwiastka- wodór
symbol pierwiastka - H
numer grupy - 1
numer okresu- 1
Z - 1
liczba p+ - 1
liczba elektronów- 1
liczba powłok elektronowych - 1
liczba elektronów walencyjnych - 1
charakter chemiczny - niemetal
rozmieszczenie elektronów na powłokach K1

Nazwa pierwiastka- krzem
symbol pierwiastka - Si
numer grupy - 14
numer okresu- 3
Z - 14
liczba p+ - 14
liczba elektronów- 14
liczba powłok elektronowych - 3
liczba elektronów walencyjnych - 4
charakter chemiczny - niemetal
rozmieszczenie elektronów na powłokach K2L8M4
1 2 1