2 zadania

Zad.1
Gdyby babcia chciała każdemu ze swoich wnucząt dać po 10cukierków , to dla jednego z nich nie zostałoby nic .Jeśli jednak każdemu da po 8cukierków ,wówczas pozostanie jej 6cukierków.Ile wnucząt ma babcia?

Zad.2
Jacek nalał pełną szklankę soku pomarańczowego ,wypił1/2 szklanki soku i dolał do pełna wody , następnie wypił znów 1/2 szklanki płynu i dolał do pełna wody . Czynność tę powtarzał czterokrotnie . Oblicz ile szklanek wody , a ile szklanek soku wypił jacek jeżeli ostatnią szklankę napoju wypił do dna .


pliss pomóż dobre daje najlepszą złe za spam
liczy się jak najszybciej bo to na jutro!!!!!!!!

2

Odpowiedzi

2010-02-14T21:14:37+01:00
2.
1/2 = 0,5
sok= 0,5+0,5=1 jedna szklanka soku
woda= 0,5+0,5+0,5+0,5+0,5+0,5+0,5=2,5 2 i pół szklanki soku

już robię zadanie pierwsze xd

1. a nie ma napisane ile babcia ma cukierków?
nie mam pojęcia :(
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T21:16:20+01:00
ZAD.1

10 - 8 = 2

6 : 2 = 3

3 - dla tylu wnucząt starczyło cuksów

1 - to ten dla którego nie starczyło

3+1 = 4

ZAD.2

O,5 * 5 +0,5 = 3 SZKLANKI SOKU

0,5 * 5 = 2,5 SZKLANKI WODY


0,5 *
1 1 1