Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-14T21:27:01+01:00
Dane:
cena biletu normalnego=x
cena biletu ulgowego =y
ilość dzieci=32-3=29
ilość dorosłych=3
cena za bilety=303 zł
cena biletu norm alnego -5 zł = cena ulgowego
szukane:
cena biletu normalnego i ulgowego
_____________________________________________
x-y=5 /*(-3)

3x+29y=303
_______________________________________________________
-3x+3y=-15
3x+29y=303
______________________________________________________
dodajemy stronami
32y=288 /:32
y=9
x-9=5 /+9
_________________________________------
y=9
x=14
Odp:
bilet dla dorosłych kosztuje 14 zł dla uczniów 9 zł.

_____________________________________-
3 5 3
2010-02-14T21:33:00+01:00
Bilet ulgowy był o 5 zł tańszy od normalnego . W grupie 32-osobowej było 3 nauczycieli , a za bilety zapłacono 303 zł . Ile kosztował bilet normalny a ile ulgowy ?

No to tak:

x - bilet ulgowy
x+5 - bilet normalny

32-3=29

równanie:
29x+3(x+5)=303
29x+3x+15=303
32x+15=303|-15
32x=288|:32
x=9

Cena biletu ulgowego - 9zł.
Cena biletu normalnego - 9+5=14zł.

<33
3 5 3